דייטש: "הכח נמצא אצל הח"כים והשרים, אותנו אפשר לעקוף"

חייבים לשים בראש סדר היום שלנו הבאת אוכלוסיה חדשה לירושלים. כדאי לשים לב שלא התווספה שום שכונה חדשה לציבור החרדי מאז הקמת שכונת 'רמת שלמה' לפני 25 שנה. הגיע הזמן לחשוב
עמית דניאל No Comments on דייטש: "הכח נמצא אצל הח"כים והשרים, אותנו אפשר לעקוף"

סגר"ע ירושלים, יוסי דייטש, בראיון תוקפני נטול מניירות "יש לנו אמנם כח, אבל הכח לא מתחיל אצלנו" • מי האחראים לפתרון משבר הדיור החרדי? • וגם, מה הוא חושב על ראש ערבי לירושלים? "זה לא יקרה מחר אבל זה בהחלט יכול להיות"

חייבים לשים בראש סדר היום שלנו הבאת אוכלוסיה חדשה לירושלים. כדאי לשים לב שלא התווספה שום שכונה חדשה לציבור החרדי מאז הקמת שכונת 'רמת שלמה' לפני 25 שנה. הגיע הזמן לחשוב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגר"ע ירושלים, יוסי דייטש, שוחח הבוקר ב"מהדורת הבוקר" עם מני גירא שוורץ ושטח בפניו את משנתו באשר למשבר הדיור בקנה המידה הלאומי, העירוני והחרדי וגם, הטיל את האחריות לדאגה לפתרון המשבר על החכ"ים והשרים החרדים שלדבריו יכולים לטפל בבעיה.

"יש ויכוח בין ראה"ע, ניר ברקת, לבין קבינט הדיור ובראשו אביגדור יצחקי על מספר יח"ד ברכס הלבן. האם ישווקו ואיך. טרם הגיעו לסיכום בנושא" אומר דייטש "המספר עליו דובר בתקשורת '15,000 יח"ד', אין לי מושג מנין נלקח. אני יודע שהמדינה במגעים להסכם גג למספר הדירות שייבנו כתוצאה מכך נגזרים מענקים ודברים נוספים כמו בהסכמים בערים נוספות בארץ" דייטש מפרט עוד באשר לויכוח שהזכיר בין ראש העיר לקבינט הדיור "העירייה דרשה שיהיה גם השלמת קרקע לצרכי פינוי בינוי, צריך להביא קרקע משלימה אם יוצאים לדבר כזה".

בנוגע להדלפות מספרי יח"ד המתעתדים להיבנות אומר דייטש "מה שהודלף ש-2,000 יח"ד יהיו ברכס לבן עבור קרקע משלימה באיזור קרית יובל והסביבה, צריך להבין שרכס לבן בטוח לא בשכונה חרדית ואנחנו כציבור חרדי נעמוד על כך בתוקף. מקווה שנקבל גיבוי ממי שיכול לדרוש בתוקף שאלה הם הח"כים והשרים שלנו" כאן בוחר דייטש להפנות אצבע מהשלטון המקומי לשלטון המרכזי "שיווקי יח"ד לא נמצאים בשדה של הרשות המקומית, היא זו שמסייעת לרשות המרכזית, מי שמחליט כמה ואיך לשווק ואיפה הקרקעות יהיו, זה מנהל מקרקעי ישראל. בוועדה המקומית אנחנו מאשרים תכניות של קרקעות שמאשרת המדינה. יש לנו אמנם כח, אבל הכח לא מתחיל אצלנו, שלא נטעה ונחשוב שכל הכח נמצא בחברי הוועדה המקומית וחברי המועצה. זה נמצא בשלטון המרכזי, חברי כנסת ושרים, הם אלו שיכולים לטפל בזה. אנחנו יכולים לעשות שרירים ולא לאשר תכניות, אנחנו יכולים לעזור בוועדה המקומית. אבל במחוזית כוחנו מוגבל. גם במקומית אפשר לעקוף אותנו ולעקר את כוחנו. כל אחד צריך להכיר את מקומו. שיווק יח"ד לא נמצא בהחלטה של חברי מועצה" אומר דייטש.

בימים האחרונים אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, כי הוא חושש שבעתיד הקרוב נראה רא"ע ערבי בירושלים. כשסגר"ע ירושלים, יוסי דייטש, נשאל על כך הוא משיב "אכן לא רחוק היום. אם ממשלת ישראל לא תחשוב איך היא מגבירה את האוכלוסיה ואת קצב הבניה והבאת תושבים לירושלים, בהחלט יכול להיות שנמצא את עצמנו עם ראש עיר ערבי ואפילו עם רוב ערבי בעיר ירושלים" הוא אומר ומפרט "יש כ-300,000 תושבים ערבים בירושלים כשהם יחליטו שהם משתתפים בבחירות, ברור שהתמונה בירושלים יכולה להשתנות. תעודות זהות, יש להם והם מופיעים בספרי הבוחרים. אם לא נפתור את הבעיה הדמוגרפית זה מה שיקרא כאן".

לשאלת המראיין עונה דייטש "זה מלחיץ אותי שיהיה רא"ע ערבי. לא צריך להסביר למה. לרא"ע ערבי בירושלים יש משמעויות לאומיות ובינלאומיות. אנחנו, הציבור החרדי, חלק מהמדינה וכשאתה אומר שבירושלים הולך להיות רא"ע ערבי אתה לא יודע מה יהיה לגבי הכותל ומזרח ירושלים, לאן יפנו משאבים. יש לכך 101 השלכות. תאר לך שבא רא"ע ערבי שמביא אתו מספר לא מבוטל של חברי מועצה ערבים, הוא יכול להעביר החלטות רבות. אף אחד לא רוצה רא"ע ערבי. זה לא יקרה מחר אבל זה בהחלט יכול להיות. חייבים לשים בראש סדר היום שלנו הבאת אוכלוסיה חדשה לירושלים. כדאי לשים לב שלא התווספה שום שכונה חדשה לציבור החרדי מאז הקמת שכונת 'רמת שלמה' לפני 25 שנה. הגיע הזמן לחשוב" אומר דייטש.

האזינו:



0 תגובות